Новости проекта
Лето на финише, а мы — на старте нового учебного года!
С окончанием учебного года!
Выставление четвертных отметок
Согласование ГИАЦ
Аттестат соответствия системы защиты информации
Архив электронного дневника.
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 5 человек

Музей-пакой імя Міхася Ціханавіча Лынькова

Дата: 18 ноября 2019 в 09:37, Обновлено 1 ноября 2024 в 15:26

УЛІКОВАЯ КАРТКА

Музея-пакоя  ўстановы адукацыі

ДУА “Буда-Люшаўская сярэдняя школа

Разделы экспазіцыі:

1. Дзяцінства і юнацтва

2. Жыццё і праца ў Ліпінічах

3. Служба ў Чырвонай арміі

4. Работа ў Бабруйскай акруговай газеце “Камуніст”

5. Дні вайны і творчасць пісьменніка

6. Літаратурная дзейнасць. Нарачанскі перыяд у жыцці пісьменніка

7. М. Лынькоў дзецям

8. Пісьменнік-дыпламат

9. Навекі ў памяці

Дата стварэння 01.09.2017г.

Характарыстыка памяшкання: класны пакой  68 м2

Асноўны фонд (у адзінках) - 284

Дапаможны фонд (у адзінках) - 129

Колькасць наведвальнікаў за год --105

Ганаровае званне (год прысваення) Літаратурны музей-пакой імя Міхася Ціханавіча Лынькова

Дырэктар установы адукацыі                              Л. М. Сафонава

Кіраўнік музея                                      С. М. Лукомская

Дата запаўнення карткі       06.09.2018г.

 Накірункі дзейнасці

  • Экскурсійная дзейнасць
  • Даледаванні і адкрыцці невядомых старонак жыцця і дзейнасці М. Ц. Лынькова
  • Навукова – даследчая  работа па  вывучэнню творчай спадчыны пісьменніка
  • Арганізацыя літаратурных свят, гасцёўняў, сустрэч з цікавымі людзьмі
  • Даследчыя работы па вывучэнню жыцця і дзейнасці

              М. Ц. Лынькова

                    

Савет музея:

 Старшыня савета музея:

Клімава Ксенія

Намеснік старшыні:

Шэлешка Анастасія

Кіраўнікі секцый:

            пошукава-збіральная

            Смыкава Юлія

             фондавая (уліковая)

            Міганько Карына

           экспазіцыйна-выставачная (афармляльнікі)

           Клімава Ксенія

           Смыкава Юлія

            Кажамякіна Дар’я

           экскурсійна-асветніцкая (экскурсаводы)

            Клімава Ксенія

            Смыкава Юлія

            Шэлешка Анастасія

            Міганько Карына

            Кажамякіна Дар’я

            Міганько Крысціна

                  

Характарыстыка

музея-пакоя імя М.Ц. Лынькова

ДУА “Буда - Люшаўская сярэдняя школа Буда - Кашалёўскага раёна”

Адзін з асноўных напрамкаў выхавання дзяцей - фарміраванне грамадзянскасці і патрыятызму асобы: засваенне ёю агульначалавечых гуманістычных каштоўнасцей, культурных і духоўных традыцый беларускага народа, фарміраванне гатоўнасці да выканання грамадзянскага абавязку.

Сучасныя праблемы выхавання дзяцей складаныя і мнагагранныя. Для таго, каб выхаваць чалавека, патрыёта, грамадзяніна неабходны пэўныя намаганні. Адной з форм трансляцыі асноўных духоўных каштоўнасцей дзяржавы і грамадства з'яўляецца музейная работа. Менавіта школьны музей садзейнічае выхаванню адказнага грамадзяніна, які ведае і паважае гісторыю і культуру свайго народа, дапамагае вучням адапціравацца да сучасных умоў жыцця. Школьныя музеі маюць адпаведныя формы дзейнасці, умовы для збору экспанатаў, выкарыстоўваюць свае самадзейныя формы і метады, асабліва ў пошукавай рабоце. Вялікае выхаваўчае значэнне для вучняў мае збор дакументаў, матэрыялаў і рэчавых экспанатаў для музеяў.

Работа ў музеі накіравана перш за ўсё на фарміраванне ў дзяцей устойлівага інтарэсу, стварэнне ўмоў для самавыхавання, далучэнне дзяцей да гісторыка-культурных каштоўнасцей праз розныя формы і метады даследчай дзейнасці. Але музеі – гэта не толькі сховішча розных экспанатаў, а і важная частка школьнага жыцця, эфектыўны сродак навучання і выхавання.

Вядомы літаратуразнавец Адам Мальдыс лічыць, што чалавека можна параўнаць з птахам, адно крыло  якога – мінулае, другое – будучае. Калі не дзейнічае адно крыло, то птах губляе раўнавагу, арыентацыю ў часе і прасторы, потым пападае ў прорву бездухоўнасці. Калі ў чалавека няма патрыятычных пачуццяў, ён становіцца перакаці-полем ці ператвараецца ў засохлую траву – пералёт, якому ўсё роўна, што гіне культура, памяць, зямля.

Каб гэтага не адбылося, у ДУА “Буда-Люшаўская сярэдняя школа Буда-Кашалёўскага раёна” з 01.09.2017 дзейнічае літаратурны музей-пакой народнага  пісьменніка Беларусі Міхася Ціханавіча Лынькова.

Музей-пакой быў створаны 01.09.2017 года ў сувязі з рэарганізацыяй ДУА “Броніцкая б/ш”. Перадача музейных экспанатаў адбылася 15.06.2017 года. Музей-пакой знаходзіцца на другім паверсе ўстановы адукацыі ў класным пакоі 62 м. кв.

         Светавы рэжым (чатыры акна, якія прыцемнены жалюзі), асвятленне (лямпы), сігналізацыя-

За гэты час яго наведала шмат гасцей.

Змястоўныя экскурсіі арганізаваны па наступных раздзелах:

Раздзелы экспазіцыі:

1. Дзяцінства і юнацтва

2. Жыццё і праца ў Ліпінічах у Ліпінічах

3. Служба ў Чырвонай арміі

4. Работа ў  Бабруйскай акруговай газеце “Камуніст”

5. Дні вайны і творчасць пісьменніка

6. Літаратурная дзейнасць. Нарачанскі перыяд у жыцці пісьменніка

7. М. Лынькоў дзецям

8. Пісьменнік-дыпламат

9. Навекі ў памяці

У час экскурсій вучні інсцэніруюць урыўкі з твораў М.Лынькова:

1. “Дзед Аўсей і Палашка”

2. “ Над Бугам”

3. “Міколка-паравоз”

4. “Гой”

5. “Янка-парашутыст”

6. “Васількі”

         Дзяцінства і юнацтва пісьменніка прайшло на Рагачоўшчыне ў будцы на

230-й вярсце, недалёка ад г.Рагачова. 3 вялікім задавальненнем вучні і настаўнікі наведалі тыя мясціны Рагачоўшчыны, дзе пакінуў свой знак М.Лынькоў, а таксама наведалі іншыя мясціны ў межах Беларусі, звязаныя з імем пісьменніка.

Міхась Лынькоў, паводле выказвання І.Мележа, "жыў вельмі годна, разумна, прыгожа".

         Міхась Ціханавіч цікавы і як творца, і як унікальная чалавечая асоба. Таму вельмі прыемна, што гэты чалавек у далёкім 1917 годзе пачаў сваю педагагічную дзейнасць, менавіта, у нашых мясцінах. Ён вучыў аднавяскоўцаў любові да зямлі, вучыў дабрыні і спагадзе.

Кажуць, у жыцці кожны чалавек павінен пасадзіць сваё дрэва. Ён пасадзіў сваё дрэва. Яно высока ўзнялося, разгалінавалася прамяністымі творамі, купчастай кронай дастае да сонца, шчодра асыпае нас радасцю, перадае ў нашы сэрцы то ціхую тугу, то натхненне, то жывы агеньчык сэрца самога садоўніка-чарадзея, чалавека, гуманіста, пісьменніка М.Ц.Лынькова.

Калі мы чытаем М.Лынькова, дык бачым жывыя, запамінальныя вобразы і характары людзей, у якіх ёсць усё тое, што ёсць і ў нас, як у асоб, але ёсць і такое, што выклікае ў нас зайздрасць, жаданне стаць лепшымі.

Агульная колькасць экспанатаў – 413

Асноўны фонд – 284

Дапаможны фонд – 129

          

    Мэта музея-пакоя – стварэнне ўмоў для фарміравання ў дзяцей інтарэсу, патрыятызму, грамадзянскасці, заснаваных на любові да народа, мовы, на павазе да гісторыі Бацькаўшчыны, нацыянальнай культуры, звычаяў.

        Сярод накірункаў  работы музея-пакоя можна вылучыць наступныя:

фондавая, пошукава-даследчая,  культурна-адукацыйная, профарыентацыйная.

         Камплектаванне фондаў, улік музейных экспанатаў і іх захаванне – адна з самых надзённых задач работы ў фондавым накірунку.

Пошукава-даследчая работа заключаецца ў зборы і даследаванні матэрыялаў аб жыцці і творчасці М Ц.Лынькова.

         Культурна-адукацыйная работа прадугледжвае распрацоўку і наладжванне экскурсій, правядзенне лекцый, арганізацыю свят, сустрэч, удзел у конкурсах і канферэнцыях.

         Базавымі формамі работы ў музеі-пакоі з’яўляюцца наступныя:

экскурсіі, навуковыя чытанні (канферэнцыі, пасяджэнні), музейныя ўрокі, гутаркі, конкурсы (віктарыны), сустрэчы з цікавымі людзьмі, канцэрты (літаратурныя вечарыны, інсцэніроўкі па творах пісьменніка), святы.

          Наш музей-пакой – сапраўдная скарбонка для правядзення заняткаў. Тут праводзяцца тэматычныя ўрокі не толькі па беларускай мове і літаратуры, але і па гісторыі, выхаваўчыя гадзіны, піянерскія зборы, конкурсы чытальнікаў, канферэнцыі, завочныя падарожжы, інфармацыйныя гадзіны. Матэрыялы музея ўжываюцца настаўнікамі на ўроках, пазакласных мерапрыемствах, выязных выставах у якасці навучальных дапаможнікаў, дэманстрацыйнага матэрыялу. Праводзяцца экскурсіі для вучняў школы: ”Ад прадзедаў спакон вякоў...”, “Гісторыя адной кнігі”, тэматычная вечарына “Святло яго душы”, брэйн-рынгі па творчасці М.Ц.Лынькова, урокі па беларускай літаратуры з выкарыстаннем інфармацыйных стэндаў музея-пакоя, выклікаюць цікавасць і асабістыя рэчы пісьменніка. Экспанаты музея-пакоя выкарыстоўваюцца для правядзення класных мерапрыемстваў, у час паказу спектакляў па творах пісьменніка. Праводзяцца аглядавыя экскурсіі для выхаванцаў аздараўленчага лагера, арганізавана работа па захаванасці экспанатаў, якія выкарыстоўваюцца не толькі для школьных мерапрыемстваў, але і для раённых. На базе нашай школы адбыўся семінар намеснікаў дырэктароў па вучэбнай рабоце,  для якіх была праведзена экскурсія па музею-пакою і паказаны тэатралізаваныя інсцэніроўкі па творах пісьменніка “Гой”, “Васількі”, “Міколка-паравоз”, якія падрыхтавалі вучні.  

Таксама прымалі ўдзел у рэспубліканскай  акцыі “Я гэты край Радзімаю заву” (3 месца ў абласным этапе конкурса юных экскурсаводаў музеяў навучальных устаноў, намінацыя “Музейная мазаіка”.

        Усе мерапрыемствы, звязаныя з дзейнасцю музея-пакоя, праводзяцца ў залежнасці ад узроставых асаблівасцей вучняў. Так вучні малодшых класаў пачынаюць сваё знаёмства з музеем з агляднай экскурсіі. Тут яны знаёмяцца з жыццём  М.Ц.Лынькова. Навучэнцаў сярэдняга і старэйшага звяна больш цікавяць экспазіцыі, якія звязаны з творчасцю беларускага песняра слова. Вучні каля гэтых экспазіцый знаёмяцца з творамі пісьменніка, з гісторыяй іх напісання.

        Работа музея не абмяжоўваецца правядзннем экскурсій. Музей-пакой імя М.Ц.Лынькова таксама мае вялікую культурна-асветніцкую дзейнасць. Дзверы музея-пакоя заўсёды гасцінна адкрыты для ўсіх жадаючых, якія хочуць даведацца пра жыццёвы і творчы шлях вядомага беларускага пісьменніка.

        Кажуць, у жыцці кожны чалавек павінен пасадзіць сваё дрэва. Ён пасадзіў сваё дрэва. Яно высока ўзнялося, разгалінавалася прамяністымі творамі, купчастай кронай дастае да сонца, шчодра асыпае нас радасцю, перадае ў нашы сэрцы то ціхую тугу, то натхненне, то жывы агеньчык сэрца самога садоўніка-чарадзея, чалавека, гуманіста, пісьменніка М.Ц.Лынькова.

Калі мы чытаем М.Лынькова, дык бачым жывыя, запамінальныя вобразы і характары людзей, у якіх ёсць усё тое, што ёсць і ў нас, як у асоб, але ёсць і такое, што выклікае ў нас зайздрасць, жаданне стаць лепшымі.

Запрашаем усіх жадаючых наведаць музей-пакой народнага пісьменніка ў нашай ДУА "Буда-Люшаўская сярэдняя школа Буда-Кашалёўскага раёна".

                          МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ                         

ПАШПАРТ

МУЗЕЯ ЎСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ

ДУА “Буда-Люшаўская сярэдняя школа Буда-Кашалёўскага раёна

Назва музея-пакоя  імя Міхася Ціханавіча Лынькова

Профіль музея літаратурны

Поўны адрас, тэлефон Гомельская вобласць, Б-Кашалёўскі р-н, в. Буда-Люшаўская, вул. Школьная, д 4, т. 4-98-47

  1. Дата заснавання музея 01.09.2017г.
  2. На падставе якого распараджэння адкрыты музей-пакой   --    Загад кіраўніка ДУА Буда-Люшаўская СШ Буда-Кашалёўскага раёна
  3. Назва дзяржаўнага музея, які аказвае метадычную дапамогу --
  4. Агульная плошча музейнага памяшкання – 68 м кв.
  5. Асноўныя раздзелы экспазіцыі:

1. Дзяцінства і юнацтва

2. Жыццё і праца ў Ліпінічах

3. Служба ў Чырвонай арміі

4. Работа ў  Бабруйскай акруговай газеце “Камуніст”

5. Дні вайны і творчасць пісьменніка

6. Літаратурная дзейнасць дзейнасць. Нарачанскі перыяд у жыцці пісьменніка

7. М. Лынькоў дзецям

8. Пісьменнік-дыпламат

9. Навекі ў памяці

    6. Колькасць экспанатаў

2018

 2019

 2020

 2021

2022

Усяго

413

 413

 413

 413

 413

Асноўнага фонда

284

284

284

 284

 284

Дапаможны фонд – 129

Стэнлы з тэкставым матэрыялам аб жыцці і творчасці М. Ц, Лынькова – 8

Стэнды з ілюстрацыямі па творчасці М. Ц, Лынькова – 20

Партрэты пісьменніка – 17

  

План работы

школьнага літаратурнага музея-пакоя імя М.Ц.Лынькова

на первое полугодие 2024/2025 навучальны год

Змест  работы

Срокі

Кольк.

гадзін

Адказныя

1.

Вызначэнне асноўных напрамкаў экскурсійнай работы.

Работа з дакументацыяй

02.09.2024

   

          1

           

Кіраўнік музея-пакоя

2.

Складанне плана работы музея-пакоя на год.

    09.09.2024

          1

Кіраўнік музея-пакоя

3.

Фарміраванне савета музея-пакоя

Вызначэнне асноўных напрамкаў даследчай работы

    16.09.2024                       

          

          1

        

Кіраўнік музея-пакоя

4.

Стварэнне рабочых груп  музея-пакоя па нікірунках: лектарская, пошукава-даследчая, афармляльная.

Афармленне музейнай дакументацыі

 23.09.2024

    

         1

        

Кіраўнік музея-пакоя

5.

Падбор метадычнай літаратуры для правядзення экскурсій.

Падбор навуковай літаратуры

      04.10.2024

         1

     

Кіраўнік музея-пакоя

6.

Наведванне раённай бібліятэкі

     30.09.2024

          1

Кіраўнік музея-пакоя

7.

Арганізацыя работы па захаванасці экспанатаў

08.10.2024

          1

Кіраўнік музея-пакоя

8.

Абнаўленне экспазіцый музея-пакоя

15.10.2024

         1

        

Кіраўнік музея-пакоя

9.

Папаўненне фонда музея-пакоя новымі матэрыяламі

На працягу года

    

         1

Кіраўнік музея-пакоя,  вучні школы

10.

Сістэматызацыя музейных прадметаў па раздзелах экспазіцыі

На працягу года

          1

Кіраўнік музея-пакоя,  вучні школы

11.

Абнаўленне экспазіцый музея-пакоя.

Абнаўленне інфармацыйных таблічак

13.11.2024

          1

          

Кіраўнік, савет музея-пакоя

12.

Правядзенне інвентарызацыі экспанатаў музея-пакоя.

 Работа па ўліку фондаў  музея-пакоя

На працягу года

           1

Кіраўнік, савет музея-пакоя

            

13.

Абнаўленне экспазіцый музея-пакоя

21.11.2024

           1

Кіраўнік музея-пакоя

14.

Пасяджэнне савета музея-пакоя.

Арганізацыя работы па захаванасці экспанатаў

    25.11.2024

          1

                

Кіраўнік. савет музея-пакоя

15.

Збор інфармацыі аб жыцці і творчасці М. Ц. Лынькова: асноўныя падзеі з жыцця, асноўныя даты.

Творчая спадчына.

Адзенне, прадметы побыту, перапіска, рукапісы, фатаграфіі і лісты, відэа-дакументы

На працягу года

    

         

          1

         

         

         

         

        

Кіраўнік музея-пакоя,  вучні школы, пошукава-даследчая група

16.

Афармленне музейнай дакументацыі

10.12.2024

          1

Кіраўнік музея-пакоя

17.

Пасяджэнне савета музея-пакоя з павесткай дня:

1.Арганізацыя фотавыставы.

2.Узгадненне тэкстаў тэматычных экскурсій

16.12.2024

   

  

           1

          

Кіраўнік, актыў музея-пакоя

18.

Арганізацыя работы па захаванасці экспанатаў.

Вывучэнне метадычнай літаратуры

    24.12.2024

          1

              

Кіраўнік музея-пакоя 

19.

Распрацоўка ўрока ў музеі-пакоі.

Работа з навуковай літаратурай

30.12.2024

          1

        

              

Кіраўнік музея-пакоя, вучні школы   

    

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.